RAVIOLI RICOTTA E SPINACI ORAZ RAVIOLI BOLOGNESE

RAVIOLI RICOTTA E SPINACI

RAVIOLI BOLOGNESE

Kuchnia włoska zaraz obok naszej, polskiej jest bezkonkurencyjnie moją ulubioną.
Ahh te makarony, pizze, lody...
Nie da się ukryć, że nie jest to fit kuchnia, chociaż przy odpowiednim doborze wysokiej jakości składników jest bardzo zdrowa i pożywna. W tym przepisie nie kombinowałam za bardzo i nie używałam zamienników (chociaż myślę, że np. mąka pełnoziarnista też by się tu dobrze sprawdziła). Są takie przepisy tak jak np. rosół z domowym makaronem czy kotlety mielone, których odchudzone wersje to dla mnie i mojego podniebienia profanacja. Takim daniem też są właśnie Ravioli. Więc zapraszam na dość klasyczny przepis z dwoma farszami.

SKŁADNIKI:

Ciasto:

- 400 g  mąki pszennej (bio)
- 2 całe jajka (od szczęśliwych kurek)
- 2 żółtka jaj
-2 łyżki zimnej wody

Farsz ricotta e spinaci:

-250 g serka ricotta
-200 g szpinaku
-50 g parmezanu
-gałka muszkatołowa, sól himalajska, pieprz czarny
-1 żółtko 

Farsz bolognese:
-250 g mięsa mielonego (u mnie wołowina)
-1 cebula
-2 ząbki czosnku
-100 g parmezanu
-1 łyżka koncentratu pomidorowego
-sól himalajska, pieprz czarny, papryka słodka, oregano

Dodatkowo:
-1 roztrzepane jajko



WYKONANIE:

Ciasto dokładnie zagnieść, tak by było elastyczne i jednolite (potrwa to około 8-10 min).
Powinno być dość zbite i twarde, tak jak ciasto na makaron.
Przełożyć do woreczka i odłożyć do lodówki na około 30 min. W tym, czasie wykonamy obydwa farsze . Szpinak należy chwilę podsmażyć na półmiękko (al dente) , tak by pozbyć się nadmiaru wody. następnie wystudzić na sitku i pokroić dość drobno. Ricottę dokładnie wymieszać z żółtkami i przyprawami, dodać szpinak i starty parmezan. Jeśli trzeba doprawić jeszcze do smaku.
Mięso mielone należy podsmażyć z posiekaną cebulą i czosnkiem, na koniec dodając pomidory i przyprawy. Gdy lekko przestygnie dodajemy starty parmezan.
Ciasto dzielimy na 2 części.  Jeśli mamy maszynkę do makarony to super, jeśli foremki do ravioli to jeszcze lepiej. Jeżeli nie to wałkujemy je na bardzo cienkie placki. Dzielimy na dość szerokie paski. Na jednym z nich układamy łyżeczką porcje farszu w odstępach około 3 cm, smarujemy brzegi jajkiem i przykrywamy następnym paskiem pozbywając się pęcherzyków powierza, następnie wycinamy kwadraciki. Tak robimy z całym ciastem. Powinno ich wyjść od 40 do 50. Tutaj macie filmik jak dokładnie powinno to wyglądać: https://www.youtube.com/watch?v=TlS-Y0xJyJ0 .
Ravioli wrzucamy porcjami na wrzącą i gotującą się wodę i gotujemy około 2,3 min , aż wypłyną na wierzch. 
Ja swoje Ravioli z ricottą polałam masełkiem z dodatkiem czosnku i ziół oraz posypałam parmezanem. Ravioli z mięsem natomiast podałam z szybkim sosem pomdorowym.
Smacznego !



Komentarze