SERNIK PIECZONY NA CIASTECZKOWYM SPODZIE Z MUSEM MALINOWO-RABARBAROWYM


Jakiś czas temu na blogu Moje wypieki znalazłam cudowny przepis na sernik z musem rabarbarowym. Wyglądał tak apetycznie, że od razu zapragnęłam go spróbować. No, ale nie byłabym sobą gdybym nie pozmieniała tego i owego. Do rabarbaru dodałam maliny, śmietankę zastąpiłam mleczkiem kokosowym, żelatynę agarem, a zamiast cukru użyłam  ksylitolu oraz syropu z agawy. I tak powstała moja lżejsza wersja tego przepysznego sernika.




SKŁADNIKI:

CIASTECZKOWY SPÓD:
-200 g ciastek (u mnie pół na pół kruche bezglutenowe i
orkiszowe bez cukru)
-50 g rozpuszczonego masła

MASA SEROWA:
-500 g twarogu chudego (zmielonego w maszynce lub 
ewentualnie zblendowanego)
-250 g serka mascarpone
-125 ml mleka
-2 jajka
- 2 łyżki mąki pszennej
-0,5 szklanki ksylitolu
-2 łyżeczki aromatu waniliowego (naturalnego)

MUS MALINOWO-RABARBAROWY:
-250 g mrożonych malin
-250 g mrożonego rabarbaru
-1 puszka schłodzonego mleczka kokosowego (tylko stała część)
- 3 łyżeczki agaru
- 100 ml syropu z agawy 


WYKONANIE:
Piekarnik nastawić na 180 stopni. Ciasteczka pokruszyć (np.w malakserze) i wymieszać dokładnie z masłem. Następnie wylepić nimi dno tortownicy wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia. Piec przez około 12-15 min, aż spód się zarumieni. Wszystkie składniki na masę serową dokładnie zmiksować, aż dokładnego połączenia się ich. Temperaturę w piekarniku zmniejszyć do 170 stopni. Masę wylać na podpieczony spód i piec około 50-60 min "do suchego patyczka". Owoce przełożyć do garnka wraz z syropem z agawy i dusić około 15 min, aż się rozpadną. Po tym czasie dokładnie je zbendować , dodać agar i gotować jeszcze około 5 min, co jakiś czas mieszając, wystudzić. Stałą część z mleka kokosowego ubić i delikatnie wymieszać ze zblendowanymi owocami. Mus wyłożyć na wystudzony sernik i schłodzić w lodówce kilka godzin. 
SMACZNEGO !











Komentarze