SAŁATKA Z KOMOSĄ RYŻOWĄ I CIECIERZYCĄ



Jakiś czas temu towarzyszyłam mojej mamie w dwutygodniowej diecie typu detoks. Opierała się ona przede wszystkim na warzywach i owocach. Znalazły się w niej również kasze, komosa ryżowa, czy też boczniaki. Nie ukrywam, że najgorszą zmorą było dla mnie zrezygnowanie ze słodkości, ale koniec końców dałam radę. Dla mamy był to wstęp do zmiany nawyków żywieniowych i ( co było dla wszystkich nie małym zaskoczeniem ) udało się ! Dziś zanim sięgnie po golonkę, czy karkówkę zastanowi się 2 razy... Wracając do tytułu tego posta zapraszam na niesamowicie prosty, szybki przepis na dietetyczny obiad, czy też lekką kolację.

SKŁADNIKI ( dla dwóch osób ) :

-120 g komosy ryżowej ( u mnie biała )
-200 g ciecierzycy z puszki
-200 g mieszanki sałat
-2 łyżki oliwy
-sól himalajska 
-dowolne zioła suszone
 ( u mnie pietruszka, rozmaryn i oregano)

Wykonanie :
Komosę musimy kilka razy przepłukać na drobnym sitku, następnie gotujemy ją (w proporcji 2:1) około 15-20 minut, do czasu wchłonięcia całej wody. Sałatę dokładnie płuczemy, suszymy i układamy na talerzach. Posypujemy komosą i ciecierzycą (odsączoną na sitku). Oliwę mieszamy z odrobiną soli i ziół, następnie polewamy nią sałatkę.
SMACZNEGO !

Komentarze