PUMPKIN PIE - ZDROWSZA WERSJA



Uwielbiam zapach cynamonu, czy innych przypraw korzennych. Jesienne ciasta mają ten niepowtarzalny aromat. Jednym z nich jest właśnie Pumpkin Pie. Dynia wprost prosi się o połączenie jej z domową mieszanką piernikową. Robiłam już kilka różnych wypieków na bazie puree z dyni, ale za to amerykańskie ciacho zabrałam się pierwszy raz. W klasycznej wersji nadzienia znajdziemy mleko skondensowane,słodką śmietankę i biały cukier. Tutaj będzie troszkę lżej, bo obok dyni znajdziemy moje ukochane mleko kokosowe. Jako słodzidła użyłam ksylitolu, ale wy możecie z powodzeniem zastąpić go np. stewią, czy erytrolem. Moim sekretnym dodatkiem jest tutaj odrobina kurkumy, która nie zmieni smaku wypieku a podbije nam piękny dyniowy kolor...
Zapraszam po przepis !





SKŁADNIKI

Ciasto:
-220 g mąki ( u mnie gryczana + orkiszowa pełnoziarnista )
-125 g zimnego masła lub oleju kokosowego
-1 jajko (od szczęśliwych kurek)
-szczypta soli
-2,3 łyżki ksylitolu
-ew. 2 łyżki bardzo zimnej wody

Nadzienie:
-400 g puree z dyni 
-1 puszka mleka kokosowego
-2 jajka 
-0,5 szklanki ksylitolu 
-1 łyżka mąki pszennej
-1 łyżka mąki ziemniaczanej
-2,3 łyżeczki domowej przyprawy do piernika
-0,5 łyżeczki kurkumy


WYKONANIE

Ciasto:
Z podanych składników zagnieść kruche ciasto ( jeśli jest za suche można dodać 2 łyżki zimnej wody). Schłodzić w lodówce około 1 godzinę. Ciasto rozwałkować i przełożyć na formę do tarty, lekko dociskając brzegi ( pozostałe 'skrawki' ciasta ponownie schować do lodówki ). Piec w 200 stopniach przez około 15 min, aż spód lekko się zarumieni. 

Nadzienie:
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i przelać na podpieczony spód. Z pozostałego ciasta można wyciąć ozdoby np. listki i wyłożyć na masę.
piec około 50-60 min. Tartę kroić dopiero po całkowitym wystudzeniu. W wersji klasycznej  Pumpkin Pie podaje się z bitą śmietaną, ale ja polecam zamienić ją na mleczko kokosowe.

SMACZNEGO!

Komentarze