CIASTO Z BATATÓW Z KREMEM KOKOSOWYM



Moje pierwsze ciasto z batatów. Postawiłam na wersję z ciemnym kakao. Ciasto przypomina mi w konsystencji to z czerwonej fasoli . Jego plusem zdecydowanie jest fakt, że bataty są słodkie i w ten sposób można zmniejszyć ilość dodawanego słodzidła. Faktem jest również to, że słodkie ziemniaki są źródłem witaminy C, A, witamin z grupy B, witamin E i K oraz beta karotenu i polifenoli (te zaś są naturalnymi przeciwutleniaczami). Więcej dodawać nie trzeba !



SKŁADNIKI:

Ciasto:
- 400 g upieczonych batatów*
-150 g mąki ( u mnie orkiszowa pełnoziarnista)
-2 jajka (najlepiej zerówki)
-50g ciemnego kakao
-100ml mleka (u mnie migdałowe, bez cukru)
-50g ksylitolu
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-0,5 łyżeczki sody oczyszczonej

Krem:
-1 puszka schłodzonego mleka kokosowego 
-125g jogurtu greckiego
-3 łyżki wiórków kokosowych
-1 łyżka mąki kokosowej
-50g ksylitolu

*bataty dokładnie myjemy, kroimy w kostkę i pieczemy do miękkości,  około 45 min w 180 stopniach. po wyjęciu z piekarnika obieramy ze skórki (powinna sama odchodzić).


WYKONANIE:

Ciasto:
Bataty przekładamy do miski i blendujemy na gładkie puree. Dodajemy resztę składników i dokładnie mieszamy łyżką lub krótko miksujemy. Masę przekładamy do formy (u mnie tortownica 17cm) i pieczemy w 180 stopniach około 45 min (do suchego patyczka, ale uważając by nie przesuszyć ciasta, bo będzie się wtedy bardzo kruszyć).

Krem:
Gęstą część ze schłodzonego mleczka kokosowego wraz z ksylitolem krótko ubijamy mikserem. dodajemy resztę składników i mieszamy do uzyskania dość gęstego kremu (jeśli wyszedł za rzadki, proponuję schłodzić go przez godzinę w lodówce. Mąka kokosowa oraz wiórki napęcznieją i konsystencja będzie bardziej zwarta.)

Wykończenie:
Wystudzone ciasto dzielimy na dwa równe blaty. Przekładamy je kremem ( zostawiając około 1/3 na wierzch ciasta. )
Resztę kremu wykładamy na górny blat i ozdabiamy wedle upodobań. Ja użyłam tartej czekolady deserowej i płatków kokosowych.



Komentarze