PIZZA WEGETARIAŃSKA NA SPODZIE Z BROKUŁA


Bomba witaminowa ! 
Tyle warzywnych pyszności w jednym daniu !
Po prostu cudo !
Taka pizza jest idealnym pomysłem na wykorzystanie zalegających w lodówce produktów.
To pierwszy raz kiedy robiłam warzywny spód do pizzy i przyznaję, że bardzo mile się zaskoczyłam.
'Ciasto' z brokuła po upieczeniu jest zwarte i się nie kruszy.
U mnie jako dodatki posłużyły grillowana cukinia i papryka oraz ser mozzarella.
Na koniec posypałam danie liśćmi buraczków i rukoli.
ZAPRASZAM PO PRZEPIS ! 


SKŁADNIKI:

BROKUŁOWY SPÓD:

-jeden brokuł
-1 jajko
-1 łyżka płatów owsianych
-1 łyżka mąki gryczanej
-przyprawy: sól, pieprz, oregano, bazylia, czosnek granulowany

SZYBKI SOS POMIDOROWY:

- jedna łyżka przecieru pomidorowego 
-1 łyżka oliwy
-przyprawy:sól,pieprz,oregano

DODATKI:

-pół cukinii
-pół papryki (użyłam czerwonej i pomarańczowej)
-jedna kulka mozzarelli 
-opcjonalnie: garść rukoli i liści z buraka

WYKONANIE:

Brokuła podzielić na różyczki i dokładnie umyć. Zetrzeć na tarce o drobnych oczkach lub zmielić w malakserze.  Podsmażyć go na suchej patelni przez kilka minut, następnie wystudzić.
Do miski przełożyć 'mąkę z brokuła'  z płatkami.mąką gryczaną, doprawić do smaku
 i wymieszać dokładnie.
Piekarnik nastawić na 200 stopni. Ciasto przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i uformować okrągły, równy spód. Piec około 15 min.
Przecier pomidorowy wymieszać z oliwą i przyprawić.
Cukinię i paprykę pokroić np. w plastry i podsmażać na patelni grillowej po 3 min z każdej strony,
Mozzarellę pokroić w plasterki.
Podpieczony spód posmarować sosem, ułożyć na nim warzywa i mozzarellę.
Piec około 15 min w 200 stopniach.
Po wyjęciu z piekarnika posypać rukolą i listkami buraka.
Smacznego ! 





Komentarze