WALENTYNKOWA TARTA Z KREMEM CZEKOLADOWYM + TRUFLE FASOLOVE




Oto moja propozycja na przepyszny upominek walentynkowy.
Święto zakochanych już coraz bliżej, dlatego warto się zastanowić, czym zaskoczyć bliską nam osobę. A ta czekoladowa tarta z pewnością jest zaskakująca, ponieważ krem jest zrobiony z ... FASOLI !
Pełnoziarnisty, kruchy spód wypełniony aksamitnym, mocno czekoladowym kremem. Nie jest to zwykły, pełen pustych kalorii deser,
                ponieważ fasola jest źródłem błonnika i białka oraz wielu  witamin i minerałów.
Ten pyszny krem można wykorzystać również jako domową, zdrową czekoladową pastę kanapkową, ale też jako bazę do Trufli Fasolowych, na które przepis również wam dziś przedstawię.
Do dzieła !




SKŁADNIKI:

Ciasto:
-200g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
-120g zimnego masła lub oleju kokosowego
- 1 jajko
-1 łyżka ksylitolu (lub innego słodzidła)

Krem:
-puszka czerwonej fasoli
-puszka mleka kokosowego (schłodzonego co najmniej przez noc w lodówce)
-15 sztuk suszonych daktyli
-pół szklanki kakao
-3 łyżki masła orzechowego, niesolonego (u mnie migdałowe)

Dodatki:
- opcjonalnie: ksylitol do dosłodzenia kremu
-czekolada do posypania ciasta

WYKONANIE:

Ciasto:
Z podanych składników zagnieść kruche ciasto. Schłodzić w lodówce przez około 30 min.
Ciasto rozwałkować, wyłożyć na formę do tarty. Ja użyłam mniejszej niż klasyczna, w kształcie serca ( z pozostałego ciasta można upiec ciasteczka lub zamrozić i wykorzystać w innym wypieku) . Przed pieczeniem ciasto ponakłuwać widelcem w kilku miejscach, co zapobiegnie wybrzuszeniom. Piec w 200 stopniach przez około 20 min, aż do zarumienienia się brzegów.

Krem:
Daktyle namoczyć we wrzątku przez około 1 godzinę. Fasolę dokładnie opłukać, odsączyć na sitku.
Daktyle (bez wody), fasolę i resztę składników przełożyć do miski i dokładnie zblendować na gładką masę. W razie potrzeby dosłodzić krem ksylitolem.
Krem przełożyć na wystudzony spód ( ja z uwagi na to, że upiekłam mniejszą tartę zużyłam tylko połowę kremu). Na koniec można ozdobić ciasto tartą czekoladą. Ciasto schłodzić w lodówce przez co najmniej 2 godziny.

TRUFLE FASOLOVE

Krem fasolowy wykonać według przepisu lub tak jak ja użyć tego, który nie został wykorzystany w całości do tarty. Krem na trufle należy schłodzić przez kilka godzin w lodówce. Formować z niego kulki wielkości orzecha włoskiego i obtaczać np. w wiórkach kokosowych, drobno posiekanych orzechach lub w ciemnym kakao.
Jeśli krem jest za rzadki można dodać do niego odrobinę mąki kokosowej.
Trufle przechowywać w lodówce.













Komentarze