WEGETARIAŃSKA ZUPA KREM BROKUŁOWA Z GRZANKAMI CZOSNKOWYMI


 Szybka i prosta zupa wegetariańska.
Jest lekka i bardzo delikatna w smaku, dlatego dla kontrastu polecam podawać z
jogurtem, najlepiej greckim.
Idealna z grzankami czosnkowymi oraz ulubionymi nasionami, ja tym razem wybrałam
pestki słonecznika.
 Gotowałam ją na wcześniej przygotowanym bulionie warzywnym, ale ewentualnie sprawdzą się
tu też  kostki  rosołowe, chociaż ja nie jestem ich zwolenniczką.
Nie zapomnijcie też o dużej ilości pietruszki i lubczyku. OBOWIĄZKOWO!


SKŁADNIKI:

-1 brokuł
-1 marchewka
-1 pietruszka
-1 cebula
-2 ząbki czosnku
-1 litr bulionu warzywnego
-1 łyżka masła
-150 g serka topionego (ja użyłam 6 trójkącików śmietankowego)
-sól ,pieprz, ziała (u mnie pietruszka i lubczyk)
-4 kromki chleba (ja użyłam domowego orkiszowego, na zakwasie)
-1,2 ząbki czosnku
-około 2 łyżki oliwy
-opcjonalnie: jogurt naturalny (najlepiej grecki), pestki słonecznika

WYKONANIE:

Zupa:
Cebulę obieramy, kroimy w kostkę. Podsmażamy w garnku na rozgrzanym maśle.
Marchewkę i pietruszkę ścieramy na tarce. Czosnek przeciskamy przez praskę. Warzywa dodajemy do cebuli i podsmażamy przez
około 5 min. Jarzyny zalewamy bulionem i gotujemy. Brokuł dzielimy na różyczki, myjemy i dodajemy do zupy. Przyprawiamy solą i pieprzem i ziołami. Gotujemy przez około 15 min, do momentu, aż warzywa zmiękną. Po tym czasie  zupę dokładnie  blendujemy, dodajemy serek, gdy się rozpuści próbujemy i ewentualnie doprawiamy jeszcze do smaku.

Grzanki:
 Nastawiamy piekarnik na 200 stopni, grzanie góra-dół. Kromki chleba nacieramy czosnkiem, następnie kroimy w kostkę, wykładamy na blachę, skrapiamy oliwą.
Pieczemy około 10 min, aż grzanki się zarumienią. 

Zupę podajemy z grzankami, kleksem z jogurtu oraz pestkami słonecznika.

SMACZNEGO!








Komentarze